5 Haziran 2016 Pazar

HATHA YOGA-DVD  (UMA JYOTI-BORA ERCAN-ÜRÜN KURTİÇ)

Pilatesle 2011 yılında tanışmıştım galiba. Üç ay düzenli yaptığımda bacaklarımdaki kramp sorunumdan kurtulmuştum. Ayak parmaklarımı hiç olmadığı kadar bükebiliyordum. Ve sabahleyin bir türlü uyanamayan ben, saat altı buçukta gözlerim cin gibi açılmış uyanıyordum. Müthiş zinde ve enerjiktim. Tarif edilmez bir histi. Sonra araya ne girdi de bıraktım hatırlamıyorum. Ara ara dönsem de o eski disiplini yakalayamadım.

Doktorun fibromiyalji dediği rahatsızlık nedeni ile pilates yarimle buluştum yine. Eskiden sırtım ağrırdı, bir gün pilates yapardım geçerdi. Bu defa geçmeyince başka yollar deneyeyim dedim. Okuduklarım yogaya yönlendirdi beni ve bu DVDyi aldım.

DVD dört bölümden oluşuyor. Nefes çalışması, yoga pozisyonları, burun temizliği ve eğitmenlerin konuşmaları. 

Nefes çalışmasında karın nefesi, hem sağ hem sol burundan nefes almanın önemi ve bu konuda egzersizler var.

Sonrasında yoga pozisyonları geliyor.Sırtüstü, yüz üstü, oturarak ve ayakta yoga pozisyonları var ve oldukça uzun bu bölüm. Yogadaki egzersizler pilatese çok benziyor, zaten pilates yogadan doğmuş ama yoga çok daha zor.  Yoga duruşları-asanalardan sonra yogik uyku ve meditasyon örneği var.

Burun temizliği bölümü ürküttü beni. Bora Ercan bir burnundan çektiği kaynamış tuzlu suyu, diğer burnundan çıkartarak, temiz nefes için burnunu temizliyor. Ben seyrederken tuhaf oldum. Bedenin sınırları, delikleri, akışları korkutuyor beni bazen.

DVD oldukça sistematik, sıralı hazırlanmış. Pek çok pozisyon var ve eğitmen  bir yerinde "zaman içinde istediğiniz hareketleri seçerek yapacaksınız" diyor. Burası güzel çünkü uzun bir film ve her gün o kadar vakit ayırmak mümkün olmaybilir. Bir yerinde de diyor ki hareketler birbirinin devamıdır ve birini yapmadan diğerini yapmak doğru değildir. Aklım karıştı yani, hangilerini eleyeyim, hangilerini arka arkaya yapmam gerek?

Bora anlatırken, Ürün ve Uma hareketleri gösteriyor. Uma daha kolay, Ürün daha zorunu yapıyor.

Yaptıktan hemen sonra değil ama bir gün sonra daha esnemiş, geçici bir tuhaf dinginlik içinde ve boynumu kuğu gibi hissettim ben. Bunu dört günlük, ortalama kırk dakikalık çalışma sonrası söylüyorum. Şu dinginlik keşke kalıcı olsa. Omuz duruşlarım düzeldi ve gıdım gitti sanki. Boynumdaki ağrım geçti, ama sırtım hala ağrıyor. Üst bedenimdeki esneme alt bedenimden fazla. Sırtım genişlemiş gibi sanki Yoga yaparken zayıf yanlarımızı fark edermişiz. Ben sağ elimi kullanmama rağmen bedenimin sağ tarafının sola göre daha zayıf olduğunu, sağ burun deliğimden daha az nefes aldığımı fark ettim şimdilik.  Böyle işte. Bakalım zaman ne getirecek?




8 yorum:

  1. ayy hadi başarılar hiç bırakma mademsi :)

    YanıtlaSil
  2. seni görmek e güzel! yalan yanlış yapıyorum şimdilik. bırakmam sevdim bunu :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de pilatese başlamak istiyorum.Önereceğiniz bir dvd var mı acaba?

    YanıtlaSil
  4. Ben ebru şallı nın ikinci dvdsi ile yapıyordum. Ben beğeniyorum, bir deneyin isterseniz..

    YanıtlaSil
  5. Hadi bakalım, İnşallah faydasını görürsünüz. Sonuç alırsanız eşime de önereceğim. O pilatese başlayacağım diyordu ama ufak yerlerde eğitimli kişiler biraz daha zor bulunur sanırım. Eğitmenin önemi büyük olmalı. Aksi takdirde al topunu, internetten bul nasıl yapılacağını... Bir kez daha geçmiş olsun size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse ki internet var. Yoksa buralara yoga falan gelmez bir yüzyıl daha:) vucut bütünlüğümü koruyarak yapabilirsem ve fayda görürsem yazarım. Iyi dileklerinize teşekkürler...

      Sil
  6. Doğru yapıldığında pilates ve yoga egzersizleri oldukça faydalı oluyor ancak genellikle eğitmen eşliğinde öneriyorlar diye biliyorum. Bazı figürlerde sakatlanma riski falan oluyor. Ama kesinkes emin değilim tabi. İnşallah fayda görürsün.
    Bu arada burun temizliği bölümü ilginçmiş gerçekten de. Özellikle sinüzite karşı iyi gelse gerek ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Egitmenle öneriyorlar ama burada bulamam ki.. usul usul deniyorum. Burun temizliği insanüstü birşeydi. Ben korkarım denemem bile:)

      Sil